Ahad, 10 September 2017

Toksin

Toksin ialah bahan beracun dihasilkan didalam sel atau organism hidup, toksin sintetik yang dicipta melalui proses buatan di kecualikan. Bahaya toksin bukan sahaja boleh menghancurkan fungsi-fungsi penceranaan, bahkan boleh mengikuti peredaran darah ke seluruh organ tubuh lalu merosakkan system sirkulasi manusia, organ-organ penyaring (system hati dan ginjal) dan organ-organ pengeluaran tubuh.

Satu penyelidikan yang dilakukan oleh beberapa pakar kesihatan Jepun  mendapati berat kotoran yang tersumbat dalam tubuh manusia atau lebih dikenali sebagai toksin adalah dalam lingkungan 2kg hingga 4kg. Ianya akan member impak besar kepada kesihatan tubuh. Hal ini dapat dibuktikan lagi melalui hasil kajian klinikal, 90% daripada penyakit berbahaya adalah berpunca daripada kolon atau usus besar. Bayangkanlah jika seseorang yang tidak pernah membuang toksin sejak lahir hingga umurnya mencecah usia puluhan tahun, bermakna sudah pelbagai sisa toksin terkumpul didalam badanya.


Apakah tanda-tanda tubuh anda banyak mengandungi toksin:
·         Merasa lelah
·         Mudah mengantuk
·         Sembelit
·         Mulut berbau
·         Sulit untuk kurus
·         Muncul gejala alergi pada kulit
·         Muncul jerawat dan bisul
·         Mudah mual
·         Kulit dan rambut nampak kusam
·         Perut kembung


Sebaiknya anda mula waspada apabila menampakan gegala-gegala diatas. Bagi mereka yang minum J23H akan menampakan tindakbalas sementara melalui air kencing dan kentut berbau sangat busuk atau najis macam melekat/lekit dan kerap berpeluh yang mana dalam proses mengeluarkan toksin dalam sel-sel dan pergerakan dalam usus.