Isnin, 5 Jun 2017

Dialysis

Dialisis (dialysis) adalah satu proses yang dilakukan dengan menggunakan mesin dialysis menjalankan fungsi seperti ginjal manusia yang sihat. Dialisis diperlukan apabila ginjal kita tidak dapat lagi berfungsi dengan baik dan tahap kerosakan ginjal telah mencapai 85 – 90%. Secara amnya pesakit diabetes yang mempunyai penyakit buah pinggang akan mengalami kegagalan buah pinggang. Adalah penting untuk anda melakukan pemeriksaan secara kerap untuk mengesan penyakit diabetes seawal yang boleh dan ambil langkah-langkah pencegahan yang sebaik-baiknya.

Seorang pesakit biasanya memerlukan dialisis apabila bahan atau sisa buangan dalam badan terlampau tinggi sehingga boleh menyebabkan mereka menjadi tidak sihat.Tahap penghasilan sisa buangan dalam badan meningkat secara perlahan-lahan. Doktor akan menguji serta mengukur beberapa tahap kimia dalam darah untuk membantu seseorang jika mereka perlu melakukan dialisis. Terdapat dua tahap utama dalam pengukuran tahap kimia dalam darah iaitu creatinine level dan blood urea nitrogen. Jika terdapat sebarang peningkatan terhadap kedua-dua tahap ini, ia menunjukan bahawa terdapat kekurangan keupayaan bagi buah pinggang seseorang untuk membersihkan sisa buangan dalam badannya sendiri.

Berapakah kos untuk menjalani rawatan dialisis? Mengikut kajian untuk sekali rawatan diantara RM250.00 dan sebulan memerlukan 13 kali rawatan berjumlah RM2,756.00.

Sumber Star

Kawal kesihatan anda sebelum ianya terlambat kerana kos yang agak tinggi bagi rawatan dialisis dengan membuat ujian kesihatan diklinik. Disini diturunkan satu testimonial dimana beliau mengalami sakit buah pinggang  berakhtiarlah dengan minum terapi J23H yang mana telah sembuh.